Lorenzo García Aretio Cátedra UNESCO de Educación a Distancia UNED-España |
|||||||||||||
Referencias | |||||||||||||
ADELL, J. (1997). Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologías de la información. Edutec, 7. http://www.ull.es/departamentos/didinv/tecnologiaeducativa/doc-adell2.html
|
|||||||||||||
BRYAN, P. (1995). Qué Diccionario para Usuarios de Computadoras. México, Prentice-Hall. CABERO, J. (2001): Las TICs: una conciencia global en la educación. En CEP de LORCA: Ticemur. Jornadas Nacionales TIC y Educación, Murcia, CEP de Lorca, XIX-XXXVI. COM-EU (2000a). Designing tomorrow's education - Promoting innovation with new technologies. Brussels: Report from the Commission to the Council and the European Parliament EU. http://europa.eu.int/comm/education/elearning/rapen.pdf COM-EU (2000b). E-Learning - Designing tomorrow's education. Communication from the Commission EU. http://europa.eu.int/comm/education/elearning/comen.pdf FAHEY, T. (1995). Diccionario de Internet. México, Prentice-Hall. GARCÍA ARETIO, L. (1985). Licenciados extremeños de la UNED. Badajoz, UNED-Mérida. GARCÍA ARETIO, L. (1986). Análisis de la eficacia de la educación superior a distancia. Badajoz, UNED-Mérida. GARCÍA ARETIO, L. (1987a). Rendimiento académico y abandono en la educación superior a distancia. Madrid, UNED. GARCÍA ARETIO, L. (1987b). Eficacia de la UNED en Extremadura. Badajoz, UNED-Mérida. GARCÍA ARETIO, L. (1994). Educación a distancia hoy. Madrid: UNED. GARCÍA ARETIO, L. (1999). Historia de la educación a distancia. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia (RIED). 2, 1, 11-40. GARCÍA ARETIO, L. (2001). La educación a distancia; de la teoría a la práctica. Barcelona, Ariel. GISBERT, M. (2000): Las redes telemáticas y la educación
del siglo XXI, en CEBRIÁN, M. (coord): Internet en el aula, proyectado
el futuro, Málaga, Grupo de Investigación Nuevas Tecnologías
Aplicadas a la Educación, Universidad de Málaga, 15-25. INGLIS, A. y otros (1999): Delivering digitally, Managing the transition to the knowledge media. London, Kogan Page. MOORE, M.G. (1977). On a theory of independent study. Epistolodidaktika. MOORE, M.G. (1990). Recent contributions to the theory of distance education. Open learning, 5, 3. OIT (2001). Life at work in the information economy. World
Employment Report 2001. OIT. PERKINS, D. (1997). La escuela inteligente. Barcelona, Gedisa. PETERS, O. (1971). Theoretical aspects of correspondence instruction. En McKenzie y Christensen. The changing world of correspondence study. Pennsylvania State University Press. PETERS, O. (1993). Understanding distance education. En Harry, Magnus y Keegan: Distance education: New perspectives. Londres, Routledge. SALINAS, J. (2000): ¿Qué se entiende por una institución de educación superior flexible?, en CABERO, J. y otros (coords): Y continuamos avanzando. Las nuevas tecnologías para la mejora educativa, Sevilla, Kronos, 451-465. SEC-EU (2000). A memorandum on lifelong learning. Report European Council at Lisbon, March 2000. http://europa.eu.int/comm/education/life/memoen.pdf Web-Based Education Commission (2000). The power of the Internet for learning: moving from promise to practice. Report of the Web-Based Education Commision. Wa s h i n g t o n , D C. http://www.ed.gov/offices/AC/WBEC/FinalReport/WBECReport.pdf WEDEMEYER, C.A. (1971). Independent study. En DEIGHTON, L.C. (ed): The Encyclopedia of Education, 4. New York, Macmillan. WEDEMEYER, C. A. (1981). Learning at the back door. Reflections on non-traditional learning in the lifespan. Madison, The University of Wisconsin Press. WEI YU (2000). Using modern distance education to
improve science education in developing countries. World Conference on
Science. Science for the twenty-first century. A New Commitment. París,
UNESCO.
|